Thailand - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Sem Leeuwen - WaarBenJij.nu Thailand - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Sem Leeuwen - WaarBenJij.nu

Thailand

Door: sem

Blijf op de hoogte en volg Sem

13 December 2012 | Thailand, Krabi

Daar ben ik weer!

Ik heb eigenlijk niet heel veel boeiends te vertellen , maar wilde toch fff wat laten horen.

Aangekomen in Bangkok hebben we een taxi naar ons hotel gepakt, dit was echt een prima kamers met een double bedroom en een mooie badkamer en allerlei andere ""luxere dingen (dan die we gewend waren). We kwamen savonds laat aan dus gelijk gaan slapen. De dag erna zijn we naar het centrum gegaan met de taxi (uurtje van ons hotel). Daar zijn we met een tuktuk chauffeur meegegaan en hebben we allerlei dingen bekeken zoals tempels, boeddha beelden en het Wat Pho. Het aparte van zo'n tuktuk toertje is dat je bepaalde winkels in moet gaan van de chauffeur omdat hij dan weer coupons verdiend waar hij bijvoorbeeld weer goedkoop kan tanken ofzo! Dus af en toe even 5 min een juwelier of pakken-maker binnenlopen en daar heel geintreseerd doen, en hij was weer blij!

De volgende dag zijn we naar het MBK gegaan. Dit is een mega groot warenhuis waar je echt van alles kunt kopen. Elke verdieping staat vol met allemaal dezelfde dingen, maar dan van andere eigenaren, dat is dus lekker concurreren. Afdingen gaat daar (maar ook in de rest van Thailand vrij goed).

De volgende dag zijn we uitgechecked en naar een hostel midden in het centrum gegaan, dit was wel even een ander hotel dan waar we eerst zaten, maar wel in t midden van Bangkok. We hebben daar een ticket geboekt naar het eilandje Koh Tao geboekt en savonds hebben we het uitgaansleven even getest.

Volgende dag savonds de nacht bus en ferry naar t eiland gepakt. Best een goede reis gehad! Op het eiland hebben we allebei een scootertje gehuurd en zijn we het eiland rondgereden, wat in totaal 2 uur duurde haha! Een scooter huur je hier al voor 150 bath, dat is nog geen 5 euro. Dat zijn nog eens leuke prijzen! De rest van de dagen lekker aan de kleine strandjes gelegen lekker gegeten en savonds verschillende barretjes bezocht. Het eten hier is echt super! En zeker niet duur. Gemiddeld met zn tweeën zo'n 12 euro inclusief drinken.

In totaal 3 nachten daar gebleven en toen naar Koh Phanang gegaan, dat is ook een eiland. Dit eiland staat bekend om de beruchte full moon partys, half moon partys, black moon partys en ga zo maar door. Wij hebben de half moon party mee mogen maken. Dat was midden in de jungle. Heel leuk aangekleed allemaal en iedereen loopt met glow in the dark verf op t lichaam. Ook hier waren 2 meiden die we uit Aussie hadden leren kennen.

De avond erna was er een grote beach party, eerlijk gezegd vonden wij dit feest leuker dan de half moon party. En het was ook te lopen vanaf onze bungalow en de half moon niet.

Wat ze hier veel verkopen is buckets drank. Dus emmertjes met bijvoorbeeld vodka, wiskey, rum of andere drank (gemixt) , best lekker!

We hebben ook nog 3 dagen zonder stroom gezeten op het eiland, best lastig want airco of een waaier is toch wel prettig als je met 30 graden in je bed ligt. Ook geen licht en warm water, maar sommige restaurantjes hadden generators dus eten kon gewoon.

We zijn 5 nachten hier gebleven en toen naar het volgende eiland Koh Samui gegaan. Dit is weer een veel groter eiland. Ook hier weer een scooter gehuurd en wat dingen bekeken etc. Na twee nachten daar te zijn geweest zijn we weer vertrokken naar het vaste land. We zitten momenteel in krabi.

Vandaag lekker uitgeslapen en morgen gaan we een tour doen met olifant rijden en kajakken in de mooie grotten!

Zaterdag vetrekken we weer naar het volgende eiland Koh Phi Phi.

Het weer hier is de afgelopen dagen erg bewolkt maar wel warm.

Ik probeer het elke keer kort te houden, maar dat is wederom niet gelukt.
Maar kortom, hier gaat het nog steeds prima. Eilanden is zon, zee, strand en feesten, het vaste land is cultureel doen, uitrusten en tourtjes doen.

een paar foto's staan al op mijn Facebook, de rest komt volgende week!

Groetjes!

• 13 December 2012 - 12:56

Jelle :

Geniet nog van je laatste paar dagen!

Als je terug bent moeten we gauw een Marafiki-uitje organiseren!

Groet, Jelle

• 13 December 2012 - 17:13

Mary:

Ha Sem,
    Nou dat klinkt allemaal weer lekker hoor.En fijn dat alles zo goedkoop is, dat maakt het allemaal nog leuker. Geniet nog maar ff, want we zijn al aan het aftellen hoor. Nog maar 2 weekjes. Veel plezier nog. Dikke kus mam

• 14 December 2012 - 10:02

Sem Van Leeuwen:

@jelle, ja gaan we zeker doen, lijkt me gezellig! Prik maar een leuke datum (data).

@moeders, ja Thailand hoort normaal gesproken ook lekker goedkoop te zijn, echter presteren wij het toch nog om veel te veel geld uit te geven. Beetje jammer is dat!

• 22 December 2012 - 17:24

Fam. Vd Hoek:

wederom een leuk verslag!!!