last update OZ - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Sem Leeuwen - WaarBenJij.nu last update OZ - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Sem Leeuwen - WaarBenJij.nu

last update OZ

Door: sem

Blijf op de hoogte en volg Sem

26 November 2012 | Australië, Adelaide

Hi There!!

Het is al weer een tijdje geleden dat ik wat van me had laten horen, maar ik heb nu pas weer de tijd en de gelegenheid om wat te posten.

We zijn momenteel weer terug in Adelaide (waar we vorige week ook even 2 nachten waren).En wat hebben we de afgelopen 2 weken veel meegemaakt, gezien en geweldige mensen ontmoet! Het is teveel om nu allemaal op te noemen, dus ik zal proberen de highlights eruit te halen.....

12 november zijn we naar Melbourne gevlogen, daar zijn we 3 dagen gebleven. In deze 3 dagen hebben we de stad bekeken, zijn we naar St Kilda geweest waar we pinquins hebben gezien, we zijn naar een van de kantoren van mijn werkgever Grant Thornton gegaan (wat overigens het tweede hoogste gebouw in Melbourne was met een super mooi uitzicht) om een mailtje naar mijn collega's te sturen en we hebben een trip geboekt die op woensdag 14 november zou starten en 12 dagen zou duren.

Aangezien wij op 28 november naar Bangkok vliegen vanuit Adelaide en we persee The Great Ocean Road + Outback (Uluru + Alice Springs) wilden doen, was het nog puzzelen om een goede geschikte tour te vinden die precies in die 2 weken ging passen.Uiteindelijk hebben we een goede trip weten te vinden en deze gelijk vastgelegd. De trip was vrij prijzig, maar achteraf gezien was dit het zeker waard!

Sochtends vroeg werden we in Melbourne opgepikt door onze gids Guido met een busje. In totaal waren we met 19 personen.De eerste drie dagen bestonden uit het zien en het rijden over The Great Ocean Road + het Grampians National Park (van Melbourne naar Adelaide). Onderweg stopte onze gids vaak op plekken waar we de tijd hadden om foto's te maken, rond te lopen en waar hij allerlei informatie over de omgeving kon vertellen. Deze rit langs de zuidkust was best frisjes. We moesten deze dagen gewoon weer onze lange broek aan + een trui en een jas! Ondanks de kou was het allemaal super gaaf om te zien! Natuurlijk zijn we naar The 12 Apostles, Loch Ard Gorge, London Brigde en nog veel meer mooie plekken geweest. Ik zal straks weer even proberen wat foto's op facebook te zetten.Elke dag waren de overnachtingen in de hostels geregeld, was het eten van ontbijt t/m diner geregeld en hadden we genoeg tijd om alles goed te kunnen zien en elkaar te leren kennen.

Na deze 3 dagen verbleven we 2 nachten in Adelaide. Zondag was onze free-day, wat wel even lekker was! In Adelaide was de temperatuur weer wat beter, namelijk zo'n 25-29 graden. We hebben deze free-night en free-day gebruikt om uit eten te gaan, een pub op te zoeken, uit te slapen, naar een parkje te gaan etc.

Maandag werden we weer vroeg opgehaald door dezelfde gids, maar met een ander busje. Deze was wat ruimer en wat luxer. Vanaf Adelaide zijn er wat mensen bijgekomen en wat mensen afgestapt, maar het grootste gedeelte van de groep bleef bij elkaar.

deze trip gaat van Adelaide naar Alice Springs, waar voor ons en het grootste gedeelte van de groep de trip zou eindigen. Dit gedeelte van de trip is zeg maar de Outback van Aussie.
Onderweg zijn we in verschillende kleine en grote dorpen geweest en hebben daar ook overnacht. Een van de leukste ervaringen was toch wel het stadje coober pedy, waar 70% van de gebouwen en woningen ondergronds zijn. Wij sliepen die nacht ook in ondergrondse kamers. Het stadje staat ook bekend als het stadje van de opal mijnen. Opal is een gesteente waar sieraden van gemaakt worden. We kregen ook een rondleiding door zo'n mijn + sieraden-zaak.

Na 5 dagen, "semi-outback, kwamen we terecht in de echte outback. Dit was direct te merken aangezien de temperatuur in de zon boven de 50 graden uitkwam. Vanaf deze overgang werden wij overgedragen aan een andere gids. Ook werd onze groep in tweeën gesplitst . Dit werd niet helemaal in dank afgenomen aangezien de groep behoorlijk hecht geworden was in de afgelopen dagen. Het was maar voor drie dagen, want later in alice springs zouden we elkaar weer zien, maar toch was het vreemd dat dit gebeurde.

De 3 dagen erna hebben we zowel de zonsondergang als de zonsopkomst gezien bij de uluru. En we hebben behoorlijk wat kilometers gelopen in de outback + gebergte. 2 nachten sliepen we onder de sterrenhemel in een swag. Dit is eigenlijk een soort slaapzak. Dat was wel heel vet zo in de buitenlucht. De ochtenden waren wat minder aangezien we een keer om 4:30 uur en om 3:45 uur moesten opstaan (je moet er wat voor overhebben he!?)

Daarna zijn we naar Alice springs gereden, waar de trip voor ons eindigde. We zijn daar nog een keer met de groep uit eten geweest en wat wezen drinken.

Gisteren hebben zijn we weer terug naar adelaide gevlogen. Wel weer even lekker deze temperatuur (25 graden) want de outback was net even te warm. Eerllijk gezegd missen we de mensen van de groep best wel, maar aan alles komt helaas een eind!

Hier hebben we nog tot woensdag en dan vliegen we naar Bangkok. Ik ben erg benieuwd naar de reis door Thailand. We hebben al een paar nachten vast gelegd, en voor de rest zien we het daar wel..

Nou ik heb wel weer genoeg geschreven. Hoop dat jullie een klein beetje een indruk krijgen bij dit verhaal en de foto's op Facebook.

Grtzzzz from ozzie...!!!!

• 26 November 2012 - 12:37

Mary:

Ha Semmie,
    Wat een prachtig verhaal weer. Ongelooflijk wat jullie allemaal zien en meemaken, echt super hoor !
    Ga nu snel naar jullie foto's kijken.
    Dikke kus mam