3e en laatste (volle dag) in Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Sem Leeuwen - WaarBenJij.nu 3e en laatste (volle dag) in Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Sem Leeuwen - WaarBenJij.nu

3e en laatste (volle dag) in Singapore

Door: Sem

Blijf op de hoogte en volg Sem

11 Oktober 2012 | Singapore, Singapore

Zo hier mijn 2e verslagje.

Gister en vandaag zo'n beetje alle " must do's / must see's" bezocht. Ik begon de dagen wel wat later dan gepland, want werd om 11:15 uur pas wakker. Maar echt goed en lang geslapen, heb ik niet. Omdat je met meerdere mensen op een kamer ligt wordt je wel vaker wakker en je komt wat minder goed in slaap.

Woensdag: ik heb een metropas gekocht voor 3 dagen en ben ik eerst naar Harbourfront gegaan. Daar heb ik even door een van de grote shopping malls gelopen en heb daarna een ticket gekocht naar Sentosa Island. Met dit ticket kun je met een soort treintje boven de stad richting het eilandje Sentosa gaan. Hij stopt op 3 plekken en ben bij alle 3 de plekken uitgestapt. Sentosa ligt aan de punt van de zuidkust. Het eiland heeft een strand van meer dan twee kilometer lengte aan de zuidkust. Ook ligt het meest zuidelijke punt van het Aziatische continent op het eiland. Je hebt daar de universal studios, maar ook veel flora en fauna reservaten. De laatste stop was op Sentosa Beach. Daar ben ik even de zee in gegaan en heb heel even op het strand gelegen.
Daarna ben ik naar de botanical gardens van Singapore gegaan (onze grote natuurliefhebber :P). Eigenlijk had ik het daar wel gezien en ook me voeten gingen het begeven. Dus ben ik langszaam aan teruggegaan naar Chinatown. Onderweg heb ik nog even gegeten in een food-corner op een van de grote metrostations en ben ik even naar de supermarkt gegaan om wat dingen te kopen voor in het hostel.

Savonds laat werd dan eindelijk mijn koffer gebracht bij het hostel!

Donderdag: vandaag naar het bekende Marina Bay gegaan. Daar heb ik een ticket gekocht om het Marina Bay Sand in te mogen en een rondleiding te krijgen op het dak van het hotel.
Wat een gaaf hotel is dat! Super luxe, super groot en super duur!!! We mochten helaas niet zwemmen in het zwembad op het dak van het hotel, dit was alleen voor hotelgasten. Zie fotos voor een paar impressies. Daarna ben ik naar het Merlion (die leeuw met die straal water eruit) gegaan en heb ik op het Esplande rond gelopen.
Na wat geslenter tussen en door alle mooie gebouwen, ben ik nog even langs Orchard (Orchard-road) gegaan (de bekende luxe winkelhal/shoppingmall van Singapore). Ook daar veel dure winkels en veel mensen!

Toen vond ik het wel weer tijd om terug naar het hostel te gaan. Me batterij van me fototoestel was op, en ik ook!

Dus nu beetje films kijken en foto's op me tablet zetten en alles een beetje inpakken voor morgen.

Morgen moet ik om 12 uur uitchecken, maar mag me spullen hier nog wel laten staan. Ik vlieg pas om 21:25, dus pak pas einde van de middag de metro naar het vliegveld. Wat ik in die tussentijd ga doen weet ik niet.........

En dan is het tijd voor Aussie!!
Maatje Thierry is al sinds vanochtend in Cairns en is alvast wat aant verkennen. Dan kunnen wij daar de boel eens op z'n kop zetten.
We zijn het allebei wel zat om alleen te reizen (nu al!!)

Jullie horen weer wat van me als ik in Aussie ben.

Ciao!!

  • 11 Oktober 2012 - 16:26

    Mary:

    Ha Sem,
    Leuk je ff gesproken te hebben via skype. Je hebt al heel wat leuke foto's ! Morgen nog ff een leuke dag in
    Singapore en dan op naar Australië. Goeie reis en we spreken elkaar weer als je daar bent. Kus mam

  • 11 Oktober 2012 - 17:13

    Iris :

    He Sem!
    Je hebt al zat gedaan zo in je eentje!
    Fijn dat je koffer er is.. En nu lekker samen reizen!
    Kei leuk! Nou geniet ervan!

    Groetjes Iris

  • 11 Oktober 2012 - 18:00

    Britt:

    Hee Sem!
    Wat een leuke dingen heb je al gedaan zeg!
    En wat een mooie foto's! Heel bizar dat hotel.. Had je geen hoogtevrees?!
    Dat strand ziet er trouwens ook heerlijk uit! <3
    Gaat allemaal best snel dat je morgen alweer naar Australie gaat!
    Doe Thier de groeten en veel plezier samen!

    Xx Britt

  • 11 Oktober 2012 - 18:37

    Jill:

    hay schat,

    Ziet er mooi uit hoor daar, morgen zie je Thier weer en ben je niet meer alleen. (niks voor jou he)
    Hopen dat je reis nu verder goed gaat!
    Straks lekker in een een camper rond scheezen langs de Oost kust van Australie.
    Er wacht nog veel meer moois in Australie.

    Spreek je gauw weer op de skype.
    En een goeie vlucht morgen na Australie!!

    Liefs knuf en kus Jill

  • 11 Oktober 2012 - 20:29

    Anja:

    goede vlucht morgen ja alleen is ook maar alleen
    ben benieuwd naar de rest
    gr anja

  • 12 Oktober 2012 - 09:32

    Kim:

    Ha Sem,

    Wat leuk om te lezen!! Je hebt je prima vermaakt en al een hoop gezien. Goeie reis naar Aussie.. Je bent het trouwens ook snel zat in je eentje reizen ;-)..

    Kus kim

  • 12 Oktober 2012 - 10:01

    Sem:

    Haha ja dat reizen in je eentje is niet altijd leuk. Kan soms wel makkelijk zijn, maar na 4 dagen alleen ben ik wel blij dat ik Thier straks zie.

    @britt: hoogtevrees heb ik altijd, haha. Maar ze hadden mooie grote glazen wanden langs de zijkant staan, dus ik stond er best!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sem

Actief sinds 05 Okt. 2012
Verslag gelezen: 386
Totaal aantal bezoekers 4667

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2012 - 27 December 2012

Singapore & Australië 2012

Landen bezocht: