Australie (Cairns) - Reisverslag uit Cairns, Australië van Sem Leeuwen - WaarBenJij.nu Australie (Cairns) - Reisverslag uit Cairns, Australië van Sem Leeuwen - WaarBenJij.nu

Australie (Cairns)

Blijf op de hoogte en volg Sem

15 Oktober 2012 | Australië, Cairns

Zo dan....... 12 Oktober ben ik vertrokken vanuit Singapore naar Cairns (met een tussenlanding op Brisbane).
Daar aangekomen ben ik naar het hostel gegaan waar Thier en ik een overnachting geboekt hadden. Hij zat er al een dag, dus wist al het e.e.a. te vinden.
We hebben 1 nacht in dat hostel geslapen, en daarna zijn we naar het beruchte Gilligans hostel gegaan (dit is een discotheek hostel).

Overdag is het hier een beetje buiten rondlopen, bij de lagune liggen en zwemmen. Savonds gaan alle barren, discotheken etc open en wordt er behoorlijk gefeest. Vergelijk het maar een beetje met het Cherso/Blanes van Australie.

Gisteren en vandaag zijn wij continu bezig geweest om een camper te huren om naar het noorden te reizen. Maar dit ging niet gemakkelijk.....
Er komt namelijk straks een Eclipse hier net boven Cairns (zons/maan-verduistering) en dat is een hele happening met allerlei feesten, festivals etc). Dus de verhuurders van de campers willen graag alle campers in Cairns houden of de campers waren al verhuurd. Uiteindelijk dachten we dat we een goede deal hadden, we hadden namelijk de laatste camper voor een hele mooie prijs 2 dure excusies, maar op het moment dat we dat pakket vast wilde leggen, bleek de camper net door een ander kantoor te zijn verhuurd. Dus helaas gaat ons 1e plan niet door.
Nu hebben we besloten om een binnenlandse vlucht naar Brisbane te boeken en vanuit daar naar boven te reizen, dus weer naar Cairns.... Wel een gedoe, maar we wilde perse een campertje huren en lekker touren.
Dus morgen ochtend vertrekken we naar Brisbane, waar we direct onze camper kunnen oppikken. Vanuit daar willen we eerst een klein stukje naar beneden ---> naar Byron Bay. Daar willen we voor drie dagen gaan surfen (inclusief les natuurlijk, want we hebben het allebei nog nooit gedaan ;))
Daarna zullen we naar boven rijden. We hebben al twee excursies geboekt naar de Whitsunday's en naar Fraiserisland. De rest zullen we wel tijdens onze rit naar boven bekijken en boeken.
Als we in cairns zijn aangekomen (op 6 november moeten we de camper inleveren), vliegen wij 7 november weer naar Sydney. Daar zullen wij een paar dagen blijven en zal Thier naar huis gaan.... Vanaf daar ga ik (misschien samen met Rick uit Boskoop) mijn reis verder voortzetten.

Al met al een heel geregel vandaag, maar het is gelukt.

Vanaf morgen zullen wij niet zo heel veel meer gebruik kunnen maken van internet vrees ik, maar zodra ik weer op internet kom zal ik weer wat posten.

Wij gaan een happie eten en de bar in.

See ya!

• 15 Oktober 2012 - 15:56

Sjoerd:

He Sem!

Balen dat het niet zo ging als dat je had gehoopt maar zo te lezen gaat het allemaal goed komen.
    Een Australische simkaart met onbeperkt internet is misschien een optie voor je. Vodafone had een mooie actie die veel locals daar ook gebruiken. (Als die actie er nog is)

Als je graag wilt surfen, vergeet dan niet naar Coolangatta te gaan. Klein plaatste dat tussen Brisbane en Byron ligt.

Een tip voor Frasier Island. Koop de beste anti-mosquito stick/spray die je kan krijgen. Het wemelt daar van de mosquitos!

Gr Sjoerd

• 15 Oktober 2012 - 20:22

Anja:

jammer dat het wat anders loopt als dat je dacht
    maar het wordt wel een hrrlijk avonduur
    tot horens Sem

• 16 Oktober 2012 - 21:16

Roelie Van Ommeren:

hoi lieve Sem,
    leuk om te lezen, vooral omdat wij ook daar zijn gewesst, whitesundays en fraiserisland, hebben ook wij gezien, heel mooi en leuk!! hoop dat je ook nog gaat kijken bij de grote zeeschildpaden die eieren leggen op het strand, weet ff niet meer hoe de plaats heet, als ik het weet mail ik het nog, maar geniet maar lekker, veel plezier en we volgen je!!liefs roelie en rene

• 19 Oktober 2012 - 08:22

Van Den Hoek:

geweldig om te lezen, leuk dat je zoveel onderneemt ,maar dat is ook de bedoeling natuurlijk haha
    we wachten op je nieuwe verslag! veel succes met plannen en reisen .
    doe voorzichtig liefs uit Alphen

• 14 November 2012 - 18:40

Iris:

He Semmie!! Klinkt geweldig leuk allemaal zeg!
    Geniet er nog van!

Kus Iris

• 14 November 2012 - 18:40

Iris:

He Semmie!! Klinkt geweldig leuk allemaal zeg!
    Geniet er nog van!

Kus Iris